The spaces are stacked so they have relationships with another. The structure is placed on the periphery of each space so it does not obstruct the function nor the relationship with the adjacent space. the users could enjoy their work on each floor while also having a relationship with their peers in another space. we could begin to imagine that spaces, which the many activities are happening in, actually compose one large space.

“좋은건축은 삶을 회복시킨다”

난방을 해도 두툼한 점퍼를 입고 생활해야 했던 집에서 십여년을 살던 노부부는 남향의 따스한 집을 짓고는 비로소 집에서 지내는 시간이 즐거워졌다고 말씀하셨습니다. 노드아키텍스가 추구하는 가치가 바로 이것입니다.

사회의 발전은 여러분야의 전문가들이 자기의 전문지식을 통해 사회의 불편을 해결하고자 하는 의지가 모여 이루어집니다. 백신의 개발을 통해 수 많은 사람의 생명을 앗아가던 바이러스를 퇴치한 것 처럼 기술의 발전을 통한 인류의 발전은 말로 다 할 수 없을 정도입니다.

노드아키텍스는 건축가로서 건축에 대한 가치와 전문지식을 통해 사회의 발전에 기여하고자 합니다. 사회의 발전을 위한 건축가의 역할, 이것이 바로 우리의 이름에 아키텍트라는 아이덴티티를 명기한 이유입니다. 또한 우리 작업의 결과물이 네트워크의 교차점을 의미하는 노드로서 사회곳곳에서 삶을 회복시키는 역할을 하는 것, 그것이 바로 노드라는 이름이 담고 있는 우리의 의지입니다.

Architect

최광호 소장 │건축사

Choi Kwangho

 

Education

Soongsil Univ. College of Architecture
Bachelor of Architecture

Experience

SID Architecture
JINA Architects Co., Ltd
SAMOO Architects & Engineers (Freelance)

Contact

E-mail : khchoi@nodearchitects.co.kr
Phone : 010 5105 1405

@